Вступ

 Сучасне українське суспільство набуває змін не лише в системі політичних перетворень, нових технологій, способів організації економіки, а й традиційних уявленнях про роль жінки й чоловіка.

 

 Свідченням визнання державою важливості ґендерних питань є прийняття Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», підписання Указу Президента України „Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, прийняття першої державної програми ґендерного розвитку.  Йде процес створення механізму управління ґендерними процесами в системі законодавчої та виконавчої влади.

 

 Проте юридична рівність не завжди обумовлює рівність фактичну. Саме тому постало нагальне завдання інтегрування ґендерного підходу в державну політику України як на національному, так і на регіональному рівнях. Метою такої політики є запобігання дискримінації за ознакою статі в економічній, політичній, освітній, культурній, будь-якій іншій сфері суспільного життя.

 

 Перед держслужбовцями зазвичай постають питання про те, яке відношення має ґендерний підхід до їх повсякденної роботи, чи стосується це їхнього регіону та галузі, навіщо це потрібно, як можна ґендерний підхід реалізувати на практиці, що саме можна зробити?

 

 Ґендерна рівність – комплексне явище. Результати та наслідки ґендерної нерівності зачіпають усі сфери нашого життя, незалежно від того, стосується це чоловіків чи жінок, дітей чи дорослих. Більшість людей настільки звикли до цього явища, що сприймають його як норму. Тому, щоб досягти справжньої ґендерної рівності, потрібні не лише зміни на законодавчому та політичному рівнях, а й розуміння складних і не завжди очевидних форм вияву ґендерної нерівності та визнання її масштабних наслідків. Отже, робота щодо впровадження ґендерного підходу починається з визнання ґендерної рівності як одного з основних аспектів сталого людського розвитку та забезпечення прав людини.

 

 Даний посібник призначений для державних службовців і містить опис та рекомендації із застосування комплексного ґендерного підходу до вирішення різних проблем з урахуванням ґендерної складової.

 

 Метою посібника є створення цілісного бачення того, що таке ґендерно чуйний підхід, надання детальних вказівок щодо методики реалізації ґендерного підходу на практиці.

 

 Видання призначене для держслужбовців, що не є спеціалістами в царині ґендерних досліджень, проте відповідно до Закону України, «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», Указу Президента України «Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» несуть відповідальність за практичне впровадження ґендерного підходу у свою повсякденну діяльність.